Fastned gaat 9 juli naar de beurs

Amsterdam, 8 juli 2014. Fastned, dat bouwt aan een landelijk dekkend netwerk van snellaadstations voor elektrische auto’s, heeft vanmorgen de datum van haar beursgang bekend gemaakt: 9 juli 2014. Het prospectus is gisteren goedgekeurd door de Autoriteit Financiële Markten (AFM) en direct beschikbaar gemaakt via de websites van Fastned en NPEX - de beurs waar Fastned een notering krijgt. In de eerste tranche worden circa 400.000 certificaten van aandelen a 10 Euro per stuk uitgegeven. Deze eerste tranche was tijdens de voorinschrijving in mei binnen twee weken volledig gereserveerd. Reserveren voor de volgende tranche is vanaf vandaag mogelijk via de website van Fastned.

Mede-oprichter Michiel Langezaal: “De automarkt is snel aan het veranderen en beleggers zien kansen in nieuwkomers zoals Tesla Motors. Fastned zet in op diezelfde transitie naar elektrische auto’s en biedt beleggers de kans om mede-eigenaar worden van de tankstations van de toekomst.” Compagnon Bart Lubbers: “Het is uniek voor Nederland dat een jong bedrijf als Fastned naar de beurs gaat. Dit doen we omdat veel mensen geloven in elektrisch rijden en al vanaf het begin vragen of ze kunnen investeren in Fastned.”

Met de beursgang wil Fastned in verschillende tranches in totaal 40 miljoen Euro ophalen ter financiering van 201 snellaadstations langs de Nederlandse snelwegen. Om dit binnen 3 jaar te realiseren zal het bouwtempo worden opgeschroefd tot 1 a 2 stations per week. Op dit moment zijn 9 stations operationeel en 10 in aanbouw.

Twee weken geleden maakte Fastned nog bekend dat Flowfund een lening heeft verstrekt van 2,5 miljoen Euro om de uitrol van stations nog voor de beursgang te versnellen. Met de versnelling die daarmee is ingezet komt landelijke dekking al eind dit jaar in zicht.

“De automarkt is snel aan het veranderen en beleggers zien kansen in nieuwkomers zoals Tesla Motors. Fastned zet in op diezelfde transitie naar elektrische auto’s en biedt beleggers de kans om mede-eigenaar worden van de tankstations van de toekomst.„ Michiel Langezaal, mede-oprichter Fastned
“Het is uniek voor Nederland dat een jong bedrijf als Fastned naar de beurs gaat. Dit doen we omdat veel mensen geloven in elektrisch rijden en al vanaf het begin vragen of ze kunnen investeren in Fastned.„ Bart Lubbers: mede-oprichter Fastned