Fastned versnelt uitrol met lening van 2,5 miljoen euro

Amsterdam, 23 Juni 2014. Flowfund verstrekt een lening van 2,5 miljoen Euro aan Fastned om de uitrol van snellaadstations voor elektrische auto’s te versnellen. Fastned bouwt aan een landelijk dekkend netwerk van snellaadstations langs de Nederlandse snelwegen en kondigde in mei aan om deze zomer naar de beurs te gaan. Met deze lening kan Fastned nog voor de beursgang het bouwtempo opschroeven naar één station per week.

Flowfund is opgericht door ‘impact investor’ Fred Matser. Hij is verheugd Fastned te kunnen steunen in haar ambitie om een landelijk dekkend netwerk van 201 snellaadstations te realiseren. Fred Matser: “Flowfund wil een rol spelen in het aanjagen van duurzame initiatieven met een veelbelovende business case. Fastned is zo’n bedrijf en wij helpen ze graag om te versnellen nog voordat de beursgang een feit is.”

Fastned kondigde op 8 mei aan een beursgang voor te bereiden en verwacht nog voor de zomer een notering te verkrijgen aan NPEX. Hiermee wil Fastned de verdere uitrol van haar snellaadnetwerk financieren. Het wachten is nu op goedkeuring van het prospectus door de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Bart Lubbers: “Dat duurt gelukkig niet lang meer. Nog heel even wachten en dan kan iedereen mede-eigenaar worden van Fastned”.

Met de lening van Flowfund kunnen nu al bestellingen worden geplaatst bij leveranciers. Hiermee kan Fastned vanaf begin september één station per week openen, te beginnen op de volgende locaties: Mienscheer (A7, Drachten - Groningen), Witte Molen (A28, Groningen - Assen), Broerdijk (A7, Amsterdam - Afsluitdijk), De Horn (A7, Afsluitdijk - Amsterdam), Knorrestein (A12, Utrecht - Den Haag), Zuidpunt (A16, Rotterdam - Breda), Elsgeest (A44, Den Haag - Amsterdam), Swentibold (A2, Maastricht - Eindhoven), Knuvelkes (A2, Maastricht - Grens) en Patiel (A2, Grens - Maastricht).

“Flowfund wil een rol spelen in het aanjagen van duurzame initiatieven met een veelbelovende business case. Fastned is zo’n bedrijf en wij helpen ze graag om te versnellen nog voordat de beursgang een feit is„ Fred Matser, Flowfund