Snelladen via Fastned nu nog gemakkelijker voor zakelijke rijders

Amsterdam, 3 december 2014. Snelladen bij Fastned is vanaf vandaag nog makkelijker voor zakelijke rijders door de koppeling met MultiTankcard. Na het eenmalig invoeren van het tankpas-nummer in de app kunnen EV-rijders gemakkelijk met de app laadsessies starten en stoppen. Betaling gebeurt automatisch via de tankpas zodat het declareren van laadsessies tot het verleden behoort.

Fastned, dat momenteel één snellaadstation per week bouwt langs de Nederlandse snelwegen, wil met deze subsidie haar uitbreiding naar Duitsland versneld in gang zetten. Hiervoor heeft Fastned inmiddels ook een team met Duitse medewerkers aan het werk. Belangrijke vervolgstap is nu het verkrijgen van de benodigde vergunningen voor de Duitse locaties.

Fastned CEO Michiel Langezaal: “Het draait allemaal om gemak en uiteindelijk vrijheid. Door deze koppelingen kunnen houders van tankpassen nog gemakkelijker laden en hebben ze de vrijheid om overal naartoe te rijden”. Dit is ook de reden voor MultiTankcard om deze koppeling snel te realiseren. Anno Kamphuis van MultiTankcard: “We vinden het belangrijk dat onze klanten met welke auto dan ook overal gemakkelijk kunnen tanken en laden. Dus zeker ook bij Fastned!”

Leasemaatschappij Alphabet was nauw betrokken bij deze ontwikkeling en heeft al enkele grote klanten die hier gebruik van gaan maken. “Ik ben er trots dat mede op initiatief van Alphabet het snelladen via MultiTankcard nu mogelijk is. We willen graag voorop lopen in nieuwe ontwikkelingen en zeker rond het ontzorgen van leaserijders”, aldus Luuk van Halder, COO van Alphabet Nederland.

De koppeling is al operationeel dus EV-rijders met een MultiTankcard kunnen direct gebruik maken van deze nieuwe mogelijkheid.

“Het draait allemaal om gemak en uiteindelijk vrijheid. Door deze koppelingen kunnen houders van tankpassen nog gemakkelijker laden en hebben ze de vrijheid om overal naartoe te rijden„ Michiel Langezaal, CEO Fastned
    “We vinden het belangrijk dat onze klanten met welke auto dan ook overal gemakkelijk kunnen tanken en laden. Dus zeker ook bij Fastned!„ Anno Kamphuis, General Manager MultiTankcard