Financiering Fastned voorbij 15 miljoen Euro

Amsterdam, 27 maart 2015. Fastned maakt vandaag tijdens de eerste vergadering van certificaathouders bekend dat het totale financieringsbedrag de 15 miljoen Euro is gepasseerd. Sinds begin dit jaar heeft het bedrijf, dat een landelijk dekkend netwerk van snellaadstations voor elektrische auto’s bouwt, 4,5 miljoen Euro aan nieuwe financiering binnengehaald. Dit bedrag bestaat uit een converteerbare lening van vier miljoen Euro van beheersmaatschappij Breesaap en 0,5 miljoen Euro nieuw kapitaal door uitgifte van certificaten van aandelen via NPEX.

Fastned heeft sinds 9 juli 2014 een notering aan de NPEX-beurs. Via deze weg haalt Fastned gefaseerd 40 miljoen Euro op ter financiering van 201 snellaadstations langs de Nederlandse snelwegen. Een certificaat kost tien Euro per stuk. Inmiddels hebben al meer dan 1000 beleggers in Fastned geïnvesteerd. De verkoop van certificaten loopt in ieder geval door tot en met 8 juli van dit jaar. Mede-oprichter Bart Lubbers: “We zijn heel blij met het feit dat al zoveel mensen mede-eigenaar zijn geworden van Fastned en vandaag bij de eerste vergadering van certificaathouders zijn.”

“We zijn heel blij met het feit dat al zoveel mensen mede-eigenaar zijn geworden van Fastned en vandaag bij de eerste vergadering van certificaathouders zijn.„ Bart Lubbers, mede-oprichter Fastned

Voor meer informatie, zie www.fastned.nl. Er is ook een presskit beschikbaar met logo’s, foto’s en filmpjes. Zie de newsroom voor de meest recente nieuws artikelen over Fastned.

Voor meer informatie en/of een interview met een van de oprichters, Bart Lubbers of Michiel Langezaal, kun je contact opnemen met Kyra Hartlief, zie de gegevens hieronder.