Fastned introduceert snelladen voor de prijs van langzaam laden

Amsterdam, 30 april 2015. Fastned, dat bouwt aan een landelijk dekkend netwerk van snellaadstations, introduceert vandaag een nieuw abonnement: Fastned Standard. Hiermee kunnen elektrische rijders voor 35ct per kWh snelladen bij alle Fastned stations op basis van een abonnement van 12 Euro per maand. Dit betekent dat EV-rijders voor iets meer dan een tientje per maand 10 keer sneller kunnen laden dan thuis, met 100% groene stroom van Nederlandse bodem, met gratis Wifi, op locaties direct langs de snelweg en met een uptime van 99,99%.

Mede-oprichter Michiel Langezaal: “Benzine wordt verkocht per liter, maar hoe wij elektriciteit gaan verkopen lijkt meer op mobiele telefonie met prepaid, abonnementen en bundels.” Hiermee kan de elektrische rijder een abonnement kiezen dat het beste past bij zijn of haar laadgedrag. De incidentele lader kan altijd bij Fastned terecht en betalen per kWh. De veelrijder kan kiezen voor het ‘Unlimited’ abonnement waarbij onbeperkt kan worden geladen voor €100 per maand (incl. BTW). Daar komt nu het Standaard-abonnement bij, dat al interessant is vanaf 1 of 2 keer laden per maand. Met dit abonnement maakt het voor je portemonnee niet meer uit waar je gaat laden; aan de laadpaal of bij een snellaadstation. De abonnementen zijn gemakkelijk af te sluiten via de vernieuwde website van Fastned: www.fastned.nl en kunnen maandelijks gewijzigd of opgezegd worden.

“Benzine wordt verkocht per liter, maar hoe wij elektriciteit gaan verkopen lijkt meer op mobiele telefonie met prepaid, abonnementen en bundels.„ Michiel Langezaal, CEO en mede-oprichter Fastned

Voor meer informatie, zie www.fastned.nl. Er is ook een presskit beschikbaar met logo’s, foto’s en filmpjes. Zie de newsroom voor  de meest recente nieuws artikelen over Fastned.

Voor meer informatie en/of een interview met een van de oprichters, Bart Lubbers of Michiel Langezaal, kun je contact opnemen met Kyra Hartlief, zie de gegevens hieronder.