Fastned start samenwerking met Nissan

Twee jaar gratis snelladen bij iedere nieuwe Nissan LEAF

Amsterdam, 22 september 2015. Fastned gaat vanaf vandaag samen werken met Nissan om twee jaar onbeperkt snelladen mee te leveren met iedere nieuwe Nissan LEAF. De LEAF is bovendien vanaf begin januari leverbaar met een 30 kWh accu. De grotere actieradius van 250 km in combinatie met onbeperkt snelladen geven de elektrische rijder de vrijheid om door heel Nederland te rijden.

Fastned bouwt een landelijk dekkend netwerk van snellaadstations op A-locaties langs de snelweg. Inmiddels zijn 38 stations operationeel en iedere week komt daar 1 station bij. Eind dit jaar zal het netwerk van Fastned 50 snellaadstations tellen. Snelladen bij Fastned is mogelijk met vrijwel alle elektrische auto’s en duurt gemiddeld twintig minuten. Michiel Langezaal, CEO Fastned: “Het is eigenlijk heel logisch om bij elektrische auto’s onbeperkt laden aan te bieden. Kijk naar mobiele telefonie; daar sluit je ook direct een abonnement af om te kunnen bellen. Hetzelfde geldt voor elektrisch rijden, je wilt snel en makkelijk kunnen opladen zonder gedoe. Dat is met deze samenwerking geregeld.”

De nieuwe Nissan LEAF met grotere range is vanaf vandaag te koop. Het ‘EV ontzorg pakket’ wordt meegeleverd met iedere LEAF en is nu inclusief twee jaar onbeperkt snelladen bij Fastned. Naast snelladen biedt dit pakket ook vervangend vervoer voor tijdens de vakantie, een onderhoudspakket en een oplaadpunt voor thuis. Goed nieuws voor iedereen die erover denkt om een elektrische auto aan te schaffen, bovenop de 4% bijtelling en vrijstelling van wegenbelasting.

“ Het is eigenlijk heel logisch om bij elektrische auto’s onbeperkt laden aan te bieden. Kijk naar mobiele telefonie; daar sluit je ook direct een abonnement af om te kunnen bellen. Hetzelfde geldt voor elektrisch rijden, je wilt snel en makkelijk kunnen opladen zonder gedoe. Dat is met deze samenwerking geregeld.„ Michiel Langezaal, CEO Fastned

Voor meer informatie, zie www.fastned.nl. In de presskit zijn logo’s, foto’s en filmpjes beschikbaar. Zie de newsroom voor de meest recente nieuws artikelen over Fastned.

Voor meer informatie en/of een interview met een van de oprichters, Bart Lubbers of Michiel Langezaal, kun je contact opnemen met Kyra Hartlief, zie de gegevens hieronder.