Fastned laat snelle groei zien van snellaadmarkt

340% omzetgroei en 374% volumegroei in het vierde kwartaal van 2015

Amsterdam, 18 januari 2016. De omzet van Fastned, dat een Europees netwerk van snellaadstations bouwt, is in het laatste kwartaal van 2015 toegenomen met ruim 340% ten opzichte van het vierde kwartaal van 2014. De afzet (kWh) steeg met 374%. De groei laat zien dat er toenemende behoefte is om snel te laden bij laadstations direct langs de snelweg. Het aantal volledig elektrische auto’s in Nederland groeide vorig jaar met 37%.

Fastned groeit zowel door een stijging van de hoeveelheid geladen kWh per klant als door de toename van het aantal stations. Het volume in het vierde kwartaal is iets sneller gegroeid dan de omzet, omdat eind vorig jaar een aanbieding is geïntroduceerd waarbij nieuwe klanten de eerste maand gratis kennis kunnen maken met snelladen bij Fastned.

Op dit moment heeft Fastned 50 stations operationeel, waarvan 11 stations in het vierde kwartaal van 2015 werden gerealiseerd. De stations hebben een uptime van 99,99%.

Naast de stations langs de snelweg is Fastned hard aan het werk om haar netwerk uit te breiden naar steden. Zo sloot Fastned in november een overeenkomst met de Gemeente Den Haag voor de bouw van vijf snellaadstations. Daarnaast werkt Fastned aan de uitrol van haar netwerk naar de rest van Europa

Voor meer informatie, zie www.fastned.nl. In de presskit zijn logo’s, foto’s en filmpjes beschikbaar. Zie de newsroom voor de meest recente nieuws artikelen over Fastned.