Tesla’s kunnen nu ook supersnel laden bij Fastned

Fastned plaatst op alle vijftig stations Tesla adapters

Amsterdam 2 maart 2016. Fastned, dat bouwt aan een Europees snellaadnetwerk voor elektrische auto’s, plaatst in de komende maand op al haar 50 stations adapters voor Tesla’s. Hiermee kunnen Tesla rijders supersnel opladen bij het netwerk van Fastned. Een mooie aanvulling op de 7 bestaande supercharger locaties van Tesla zelf. Met meer dan 50 locaties in Nederland hoeven Tesla rijders nu niet langer om te rijden om snel te kunnen opladen.

Momenteel rijden er in Nederland bijna 5000 Tesla’s rond, en dit aantal groeit hard. Met de komst van de Tesla adapters op alle Fastned stations kunnen Tesla’s nu door heel Nederland gemakkelijk en supersnel laden. Michiel Langezaal, CEO Fastned: “Tesla rijders krijgen er in één klap 50 snellaadstations bij in Nederland. Ze hoeven niet meer om te rijden om snel te kunnen laden, dus dat scheelt tijd en gedoe”.

Vincent Everts, Tesla rijder en bestuurslid Vereniging Elektrische Rijders (VER):  “Goed initiatief van Fastned dat met 50 snellaadstations een indrukwekkende groei doormaakt. Met deze CHAdeMO-adapter kan ik als Tesla rijder nu overal in Nederland terecht om tot 250km/uur bij te laden. Wanneer de accu leeg raakt is er altijd wel een station in de buurt.”

Bekijk hier alle vijftig snellaadlocaties van Fastned. De eerste adapters worden vanaf vandaag geplaatst.

Voor meer informatie, zie www.fastned.nl. In de presskit zijn logo’s, foto’s en filmpjes beschikbaar. Zie de newsroom voor de meest recente nieuws artikelen over Fastned.