Fastned in 2015 met 14% per maand gegroeid

Snellaadbedrijf publiceert jaarverslag 2015

Amsterdam, 10 maart 2016.

Highlights:

1. 50 stations operationeel t.o.v. 19 in 2014
  2. 14% maand-op-maand omzetgroei
  3. 229% groei in aantal actieve klanten
  4. 244% afzetgroei t.o.v. het vorige jaar
  5. Meer dan 20 miljoen Euro aan financiering opgehaald
  6. ‘Industry-first’ netwerk uptime van 99.99%

CEO Michiel Langezaal: “Fastned heeft zich goed ontwikkeld, zowel qua netwerk, als omzet, systemen, en partnerships. De omzet is met 75.889 euro natuurlijk nog gering maar we zagen de omzet afgelopen jaar groeien met ruim 700%. Dit stemt ons zeer positief. Nagenoeg alle autofabrikanten hebben nieuwe elektrische modellen aangekondigd met een grotere actieradius waarvan de eersten al eind dit jaar op de markt zullen verschijnen. Fastned heeft een garantie ter dekking van haar operationele kosten tot eind 2018. Hiermee wordt de periode overbrugd tot er een serieuze laadmarkt is ontstaan voor elektrische auto’s en een behoorlijk aantal stations winstgevend is. Met het huidige netwerk van 50 stations hebben we een solide basis gelegd voor verdere groei. We werken nu aan expansie naar stedelijke locaties en de rest van Europa. Ter financiering van deze groei zullen we heel binnenkort opnieuw certificaten van aandelen gaan uitgeven.”

Voor meer informatie, zie www.fastned.nl. Of ga naar de pressroom, in de presskit zijn logo’s, foto’s en filmpjes beschikbaar. Zie de newsroom voor de meest recente nieuws artikelen over Fastned.

177867 foto home actief2 1a6ab0 large 1441283147