Afzet en omzet Fastned blijven snel doorgroeien

Snellaadbedrijf publiceert Q1 cijfers 2016

Amsterdam, 6 april 2016.

Highlights Q1 2016:

1. Afzet ruim 500% gegroeid t.o.v. Q1 2015
  2. Omzet ruim 370% gegroeid t.o.v. Q1 2015
  3. 21% omzetgroei en 37% afzetgroei t.o.v. Q4 2015
  4. 31% groei van aantal actieve klanten t.o.v. Q4 2015
  5. Tesla adapters geplaatst op 40 stations (medio april op alle 50 stations)
  6. Samenwerking met Nissan voor vier jaar gratis snelladen bij Fastned bij iedere nieuwe LEAF

Toelichting:

Fastned CEO Michiel Langezaal: “Fastned blijft snel doorgroeien in aantal klanten, omzet en afzet. Daarnaast zien we wereldwijd en in Nederland het denken over elektrisch rijden steeds sneller verschuiven. Zo heeft de Tweede Kamer een motie aangenomen waarin het kabinet wordt opgeroepen ernaar te streven dat vanaf 2025 alleen nog maar zero-emissie auto’s worden verkocht. De ongekende interesse in de Tesla Model 3 waarvan er inmiddels al ruim 280.000 zijn gereserveerd maakt duidelijk dat mensen niet kunnen wachten om elektrisch te gaan rijden. Wij bouwen door aan het netwerk dat nodig is om al deze auto’s straks snel van stroom te voorzien.”

Sinds medio december kunnen nieuwe klanten bij Fastned de eerste maand gratis laden. Dit is zeer succesvol gebleken en daardoor is de afzet in het eerste kwartaal wat sneller gegroeid dan de omzet. Daarnaast heeft Fastned inmiddels op bijna alle stations Tesla adapters geplaatst waarmee Tesla’s snel kunnen opladen. Tesla’s zijn inmiddels goed voor de helft van het elektrische wagenpark in Nederland dus hierdoor zullen de afzet en omzet van Fastned de komende maanden naar verwachting nog sneller toenemen. Daarnaast werkt Fastned hard aan expansie naar stedelijke locaties en de rest van Europa. Ter financiering van deze Europese expansieplannen zal Fastned binnenkort opnieuw certificaten van aandelen gaan uitgeven.

Voor meer informatie, zie www.fastned.nl. Of ga naar de pressroom, in de presskit zijn logo’s, foto’s en filmpjes beschikbaar. Zie de newsroom voor de meest recente nieuws artikelen over Fastned.

177867 foto home actief2 1a6ab0 large 1441283147