Fastned sluit overeenkomst met NS Stations voor snellaadstations in de stad

Partijen tekenen overeenkomst voor locaties in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag

Amsterdam, 19 april 2016. Fastned, dat bouwt aan een Europees netwerk van snellaadstations heeft een overeenkomst getekend met NS Stations voor de ontwikkeling van drie snellaadstations voor elektrische auto’s in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. De komende tijd wordt bekeken of het mogelijk is om op nog meer locaties snellaadstations van Fastned te realiseren. Deze aanpak biedt NS Stations, die eigenaar is van deze gronden, de kans om braakliggende terreinen in steden een goede bestemming te geven. Fastned krijgt op haar beurt de mogelijkheid om haar netwerk van snellaadstations verder uit te breiden naar verschillende stedelijke locaties.

Fastned heeft inmiddels 50 stations op A-locaties langs de snelweg operationeel. Door ook in steden stations te realiseren speelt Fastned in op het toenemende aantal elektrische auto’s en de behoefte om ook in de stad snel te kunnen opladen.

Fastned CEO Michiel Langezaal: “Het is een mooie overeenkomst omdat NS Stations diverse gronden in bezit heeft aan de rand van grotere steden. Wij willen graag snellaadstations langs uitvalswegen van steden realiseren zodat mensen niet meer afhankelijk zijn van de beschikbaarheid van laadpalen, maar altijd snel kunnen laden en hun weg kunnen vervolgen.”

Peter Mulder, directeur Vastgoed NS Stations: “Het is mooi dat we deze braakliggende terreinen op een maatschappelijk relevante manier kunnen inzetten. Dergelijke duurzame initiatieven zijn een prima invulling voor deze goed bereikbare locaties.”

Actueel nieuws over Fastned

Fastned, dat bouwt aan een Europees netwerk van snellaadstations voor elektrische auto’s, is sinds vorige week (donderdag 14 april 2016) genoteerd aan de Pan-Europese effectenbeurs Nxchange. En is diezelfde dag gestart met een beperkte uitgifte van certificaten van aandelen ter financiering van nieuwe stations in binnen- en buitenland.

Voor meer informatie, zie www.fastned.nl. Of ga naar de pressroom, in de presskit zijn logo’s, foto’s en filmpjes beschikbaar. Zie de newsroom voor de meest recente nieuws artikelen over Fastned.

204823 fastned%20prototype%20snellaadstation%20in%20de%20stad f37f6f large 1460983913

Fastned bouwt aan een Europees netwerk van snellaadstations waar alle elektrische auto's kunnen laden. De stations worden gebouwd op A-locaties langs de snelweg en in steden, waar elektrische auto’s in gemiddeld 20 minuten kunnen opladen. Hiermee wil Fastned de elektrische rijder de vrijheid geven om straks door heel Europa te kunnen rijden. Momenteel heeft Fastned 63 snellaadstations operationeel in Nederland. Daarnaast werkt Fastned aan uitbreiding van haar netwerk naar de rest van Europa. Er wordt actief gewerkt aan snellaadstations in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en België. Fastned is genoteerd aan de Nxchange effectenbeurs.

De realisatie van een netwerk van Europees snellaadstations door Fastned speelt in op de snelle ontwikkeling van elektrisch rijden. Fabrikanten zoals Tesla, Audi, Volvo, Aston Martin, BMW, Nissan, Mitsubishi, Porsche, Volkswagen, Mercedes, Ford, General Motors en Renault en andere fabrikanten investeren miljarden in de ontwikkeling en productie van deze auto’s. Het aantal elektrische auto’s op de weg groeit steeds sneller en daarmee groeit de vraag naar kwalitatieve laadinfrastructuur. Fastned speelt in op deze ontwikkeling en bouwt nu aan de duurzame tankstations van morgen. Mede-oprichter Michiel Langezaal: “Wij zijn de Shell van de toekomst, alleen onze bronnen zijn zon en wind.”

www.fastned.nl