Omzet Fastned met 148% toegenomen in eerste kwartaal 2017

Eerste twee stations operationeel break-even

Amsterdam, 11 april 2017.

Ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2016, zijn de afzet, omzet en het aantal klanten van Fastned in het eerste kwartaal van 2017 sterk toegenomen:

• Afzet: 194.834 kWh (+160% t.o.v. Q1 2016)
  • Omzet: €87.883 (+148% t.o.v. Q1 2016)
  • Aantal actieve klanten: 3.520 (+62% t.o.v. Q1 2016)

Highlights:

• De eerste twee snellaadstations passeerden in maart het operationeel break-even punt. Dit betekent dat de uitgaven voor het operationeel houden van deze stations zijn gedekt door de inkomsten op die stations.
  • De bouw van 6 nieuwe stations is gestart, waarmee het netwerk van Fastned nog voor de zomer 63 stations zal tellen.

Toelichting:

Op dit moment rijden er ongeveer 15.000 volledig elektrische auto’s in Nederland, 40% meer dan een jaar geleden. Bijna de helft van deze groei werd gerealiseerd sinds 1 januari, mede het gevolg van de aantrekkelijke bijtelling van 4% op elektrische auto’s versus 22% voor alle andere auto’s. In maart is het percentage elektrische auto’s onder nieuw verkochte auto’s opgelopen tot meer dan 2% (Cijfers RAI). Fastned verwacht dat dit percentage steeds verder zal toenemen nu er steeds meer elektrische modellen op de markt komen met een goede actieradius.

223731 fastned 4 rgb 9e0ecc large 1473164711

Voor meer informatie, zie www.fastned.nl. Of ga naar de pressroom, in de presskit zijn logo’s, foto’s en filmpjes beschikbaar. Zie de newsroom voor de meest recente nieuws artikelen over Fastned.

Fastned bouwt aan een Europees netwerk van snellaadstations waar alle elektrische auto's kunnen laden. De stations worden gebouwd op A-locaties langs de snelweg en in steden, waar elektrische auto’s in gemiddeld 20 minuten kunnen opladen. Hiermee wil Fastned de elektrische rijder de vrijheid geven om straks door heel Europa te kunnen rijden. Momenteel heeft Fastned 63 snellaadstations operationeel in Nederland. Daarnaast werkt Fastned aan uitbreiding van haar netwerk naar de rest van Europa. Er wordt actief gewerkt aan snellaadstations in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en België. Fastned is genoteerd aan de Nxchange effectenbeurs.

De realisatie van een netwerk van Europees snellaadstations door Fastned speelt in op de snelle ontwikkeling van elektrisch rijden. Fabrikanten zoals Tesla, Audi, Volvo, Aston Martin, BMW, Nissan, Mitsubishi, Porsche, Volkswagen, Mercedes, Ford, General Motors en Renault en andere fabrikanten investeren miljarden in de ontwikkeling en productie van deze auto’s. Het aantal elektrische auto’s op de weg groeit steeds sneller en daarmee groeit de vraag naar kwalitatieve laadinfrastructuur. Fastned speelt in op deze ontwikkeling en bouwt nu aan de duurzame tankstations van morgen. Mede-oprichter Michiel Langezaal: “Wij zijn de Shell van de toekomst, alleen onze bronnen zijn zon en wind.”

www.fastned.nl