Obligatie-uitgifte Fastned uitgebreid tot 5 miljoen euro

Amsterdam, 26 mei 2017. Wegens grote vraag naar obligaties Fastned heeft het laadbedrijf besloten om de uitgifte uit te breiden van 3,3 mln Euro naar 5 mln Euro. De uitgifte begon dinsdagochtend en donderdag was er al voor ruim 3 miljoen Euro ingetekend. De obligaties keren 6% rente per jaar uit en hebben een looptijd van vijf jaar. Het biedt investeerders de kans om te beleggen in duurzame infrastructuur in de snel groeiende markt van elektrisch rijden. Deelname is mogelijk vanaf 1000 euro. Met de opbrengsten van deze uitgifte gaat Fastned de uitbreiding van haar netwerk van snellaadstations in Nederland en omringende landen financieren.

Geïnteresseerden kunnen inschrijven via de website www.fastned.nl/obligaties. Daar is ook het prospectus en andere relevante informatie beschikbaar. De uitgifte is na uitbreiding beperkt tot 5.000 stuks voor een totaal van 5 miljoen euro.

223734 fastned 5 rgb 377fcc large 1473164712

Voor meer informatie, zie www.fastned.nl. Of ga naar de pressroom, in de presskit zijn logo’s, foto’s en filmpjes beschikbaar.

Fastned bouwt aan een Europees netwerk van snellaadstations waar alle volledig elektrische auto's snel kunnen laden. De stations bevinden zich op A-locaties langs snelwegen en in steden, waar elektrische auto’s in 15 minuten tot wel 200 km bereik bijladen. Fastned's missie is vrijheid geven aan de elektrische rijder en de transitie naar duurzame mobiliteit te versnellen. Fastned heeft 109 snellaadstations operationeel in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast werkt Fastned aan uitbreiding van haar netwerk naar de rest van Europa. Er wordt op dit moment actief gewerkt aan snellaadstations in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk en Fastned bereidt zich voor op het bouwen van de eerste snellaadstations in België, Zwitserland en Frankrijk. Fastned is genoteerd aan Euronext Amsterdam. Meer informatie: fastnedcharging.com