Obligatie-uitgifte Fastned uitgebreid tot 5 miljoen euro

Amsterdam, 26 mei 2017. Wegens grote vraag naar obligaties Fastned heeft het laadbedrijf besloten om de uitgifte uit te breiden van 3,3 mln Euro naar 5 mln Euro. De uitgifte begon dinsdagochtend en donderdag was er al voor ruim 3 miljoen Euro ingetekend. De obligaties keren 6% rente per jaar uit en hebben een looptijd van vijf jaar. Het biedt investeerders de kans om te beleggen in duurzame infrastructuur in de snel groeiende markt van elektrisch rijden. Deelname is mogelijk vanaf 1000 euro. Met de opbrengsten van deze uitgifte gaat Fastned de uitbreiding van haar netwerk van snellaadstations in Nederland en omringende landen financieren.

Geïnteresseerden kunnen inschrijven via de website www.fastned.nl/obligaties. Daar is ook het prospectus en andere relevante informatie beschikbaar. De uitgifte is na uitbreiding beperkt tot 5.000 stuks voor een totaal van 5 miljoen euro.

223734 fastned 5 rgb 377fcc large 1473164712

Voor meer informatie, zie www.fastned.nl. Of ga naar de pressroom, in de presskit zijn logo’s, foto’s en filmpjes beschikbaar.

Fastned bouwt aan een Europees netwerk van snellaadstations waar alle elektrische auto's kunnen laden. De stations worden gebouwd op A-locaties langs de snelweg en in steden, waar elektrische auto’s in gemiddeld 20 minuten kunnen opladen. Hiermee wil Fastned de elektrische rijder de vrijheid geven om straks door heel Europa te kunnen rijden. Momenteel heeft Fastned 63 snellaadstations operationeel in Nederland. Daarnaast werkt Fastned aan uitbreiding van haar netwerk naar de rest van Europa. Er wordt actief gewerkt aan snellaadstations in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en België. Fastned is genoteerd aan de Nxchange effectenbeurs.

De realisatie van een netwerk van Europees snellaadstations door Fastned speelt in op de snelle ontwikkeling van elektrisch rijden. Fabrikanten zoals Tesla, Audi, Volvo, Aston Martin, BMW, Nissan, Mitsubishi, Porsche, Volkswagen, Mercedes, Ford, General Motors en Renault en andere fabrikanten investeren miljarden in de ontwikkeling en productie van deze auto’s. Het aantal elektrische auto’s op de weg groeit steeds sneller en daarmee groeit de vraag naar kwalitatieve laadinfrastructuur. Fastned speelt in op deze ontwikkeling en bouwt nu aan de duurzame tankstations van morgen. Mede-oprichter Michiel Langezaal: “Wij zijn de Shell van de toekomst, alleen onze bronnen zijn zon en wind.”

www.fastned.nl