Fastned start samenwerking met Van der Valk in Nederland en België

Amsterdam, 2 juni 2017. Fastned, dat bouwt aan een Europees netwerk van snellaadstations, heeft een raamovereenkomst getekend met Van der Valk Hotels & Restaurants voor de bouw van snellaadstations in Nederland en België. Hiermee zet Fastned een volgende stap in de realisatie van haar Europese netwerk. Partijen hebben enkele tientallen locaties op het oog bij Van der Valk Hotels & Restaurants in zowel Nederland als België.

Fastned heeft in Nederland inmiddels 63 stations operationeel. Daarnaast heeft Fastned locaties in Duitsland verworven en een overeenkomst getekend met Transport for Londen voor de realisatie van snellaadstations in en rondom Londen. Door de samenwerking met Van der Valk kan Fastned binnenkort ook in België snellaadstations realiseren.

Bart Lubbers, CEO Fastned: “Ik ben ontzettend trots dat Fastned nu in alle omringende landen gaat uitbreiden en daarmee echt een Europese speler wordt. De elektrische auto krijgt hiermee steeds meer vrijheid. Ik investeerde in 2011 met het doel om een dekkend laadnetwerk in Nederland te realiseren. Ik vind het fantastisch om te zien dat we nu met een groeiende groep private investeerders bouwen aan een Europees netwerk.”

Fred van der Valk: “Zowel Van der Valk als Fastned richt zich op mensen die onderweg zijn en zetten de klant centraal in hun dienstverlening. Deze uitgangspunten vormen de basis van onze samenwerking. Met kwalitatieve laaddiensten bij onze hotels en restaurants bieden wij een belangrijke service aan onze klanten.”

Voor meer informatie, zie www.fastned.nl. Of ga naar de pressroom, in de presskit zijn logo’s, foto’s en filmpjes beschikbaar.

Fastned bouwt aan een Europees netwerk van snellaadstations waar alle elektrische auto's kunnen laden. De stations worden gebouwd op A-locaties langs de snelweg en in steden, waar elektrische auto’s in gemiddeld 20 minuten kunnen opladen. Hiermee wil Fastned de elektrische rijder de vrijheid geven om straks door heel Europa te kunnen rijden. Momenteel heeft Fastned 63 snellaadstations operationeel in Nederland. Daarnaast werkt Fastned aan uitbreiding van haar netwerk naar de rest van Europa. Er wordt actief gewerkt aan snellaadstations in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en België. Fastned is genoteerd aan de Nxchange effectenbeurs.

De realisatie van een netwerk van Europees snellaadstations door Fastned speelt in op de snelle ontwikkeling van elektrisch rijden. Fabrikanten zoals Tesla, Audi, Volvo, Aston Martin, BMW, Nissan, Mitsubishi, Porsche, Volkswagen, Mercedes, Ford, General Motors en Renault en andere fabrikanten investeren miljarden in de ontwikkeling en productie van deze auto’s. Het aantal elektrische auto’s op de weg groeit steeds sneller en daarmee groeit de vraag naar kwalitatieve laadinfrastructuur. Fastned speelt in op deze ontwikkeling en bouwt nu aan de duurzame tankstations van morgen. Mede-oprichter Michiel Langezaal: “Wij zijn de Shell van de toekomst, alleen onze bronnen zijn zon en wind.”

www.fastned.nl