Fastned haalt 7,7 miljoen euro op voor groei netwerk

Obligatielening ruim twee keer overschreven

Amsterdam, 7 juni 2017. Fastned, dat bouwt aan een Europees netwerk van snellaadstations waar alle elektrische auto’s kunnen laden, heeft in twee weken tijd 7,7 miljoen euro opgehaald met de uitgifte van obligaties. In eerste instantie was de uitgifte beperkt tot 3,3 miljoen euro, maar gezien de grote vraag heeft de directie besloten om de uitgifte uit te breiden. In totaal werd voor 7,7 miljoen euro aan obligaties uitgegeven aan ruim 600 investeerders. De opbrengsten zullen gebruikt worden voor verdere uitbreiding van het netwerk van snellaadstations in Nederland en de rest van Europa.

Vanaf dinsdag 23 mei 07.30 uur tot en met dinsdag 6 juni 16.00 uur kon worden ingeschreven op de obligatielening. De obligaties keren 6% rente per jaar uit gedurende de looptijd van 5 jaar. De rente wordt per kwartaal uitgekeerd.

Bart Lubbers, mede-oprichter van Fastned: “Bij iedere investeringsronde zien we steeds meer mensen die ook steeds grotere bedragen investeren in de duurzame missie van Fastned. Deze investeerders tonen daadwerkelijk leiderschap in de energietransitie in lijn met het Klimaatakkoord van Parijs. Samen bouwen we de ‘tankstations’ van de toekomst.”

Fastned bouwt aan een Europees netwerk van snellaadstations en heeft inmiddels 63 stations operationeel. De afzet en omzet van het laadbedrijf groeien al twee jaar met ongeveer 10% maand-op-maand; vele malen sneller dan de markt. De opgedane ervaring in Nederland legt een goede basis voor Europese expansie. Fastned won onlangs de tender voor laadstations in Londen en tekenende voor tientallen locaties in Duitsland en België.

223731 fastned 4 rgb 9e0ecc large 1473164711

Voor meer informatie, zie www.fastned.nl. Of ga naar de pressroom, in de presskit zijn logo’s, foto’s en filmpjes beschikbaar.

Fastned bouwt aan een Europees netwerk van snellaadstations waar alle volledig elektrische auto's snel kunnen laden. De stations bevinden zich op A-locaties langs snelwegen en in steden, waar elektrische auto’s in gemiddeld 20 minuten kunnen opladen. Hiermee wil Fastned de elektrische rijder de vrijheid geven om door heel Europa te kunnen rijden. Fastned heeft momenteel 106 snellaadstations operationeel in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast werkt Fastned aan uitbreiding van haar netwerk naar de rest van Europa. Er wordt op dit moment actief gewerkt aan snellaadstations in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk en Fastned bereidt zich voor op het bouwen van de eerste snellaadstations in België, Zwitserland en Frankrijk. Meer informatie: fastnedcharging.com