Fastned groeit met 111% in derde kwartaal

Ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2016, zijn de afzet, omzet en het aantal klanten van Fastned in het derde kwartaal van 2017 opnieuw sterk toegenomen. Dit ondanks het feit dat automakers onvoldoende auto’s kunnen leveren om aan de sterk gestegen marktvraag te voldoen:

• Afzet: 245.030 kWh (+113% t.o.v. Q3 2016)
  • Omzet: € 118.024 (+111% t.o.v. Q3 2016)
  • Aantal actieve klanten: 4.786  (+88% t.o.v. Q3 2016)

Highlights:

• EV rijders kunnen nu met vrijwel alle laadpassen laden bij Fastned
  • Er is geïnvesteerd in netaansluitingen in Nederland en Duitsland
  • De teams in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk zijn uitgebreid in voorbereiding op de bouw van stations in beide landen.
  • De Duitse overheid draagt 4,1 miljoen euro bij aan de bouw van 25 Fastned snellaadstations in Duitsland.
  • Fastned heeft de rechtszaak gewonnen over de komst van een shop bij de laadstations. Hierdoor komt een nog betere klantervaring met koffie en toiletten dichterbij. Helaas is de Staat tegen de uitspraak van de rechter in hoger beroep gegaan.

Op dit moment rijden er ongeveer 18.000 volledig elektrische auto’s in Nederland, zo’n 50% meer dan een jaar geleden. Deze toename had veel groter kunnen zijn. Populaire EVs zoals de Hyundai Ioniq en de Opel Ampera-E worden slechts zeer beperkt uitgeleverd waardoor klanten een half jaar tot een jaar moeten wachten. We verwachten dat deze beperkingen de komende maanden zullen afnemen, alsmede dat uitleveringen van nieuwe modellen zoals de Nissan Leaf 2 op gang komen, waardoor de groei verder kan versnellen.

Bekijk hier de Fastned Q3 cijfers en bijbehorende grafieken.

261397 graph q3 2017 kwh 6ae3b0 large 1507731227
261398 graph q3 2017 revenue db0e8a large 1507731227
261399 graph q3 2017 customers 4526f9 large 1507731227

>>>

Voor meer informatie, zie www.fastned.nl. Of ga naar de pressroom, in de presskit zijn logo’s, foto’s en filmpjes beschikbaar.

Fastned bouwt aan een Europees netwerk van snellaadstations waar alle elektrische auto's kunnen laden. De stations worden gebouwd op A-locaties langs de snelweg en in steden, waar elektrische auto’s in gemiddeld 20 minuten kunnen opladen. Hiermee wil Fastned de elektrische rijder de vrijheid geven om straks door heel Europa te kunnen rijden. Momenteel heeft Fastned 63 snellaadstations operationeel in Nederland. Daarnaast werkt Fastned aan uitbreiding van haar netwerk naar de rest van Europa. Er wordt actief gewerkt aan snellaadstations in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en België. Fastned is genoteerd aan de Nxchange effectenbeurs.

De realisatie van een netwerk van Europees snellaadstations door Fastned speelt in op de snelle ontwikkeling van elektrisch rijden. Fabrikanten zoals Tesla, Audi, Volvo, Aston Martin, BMW, Nissan, Mitsubishi, Porsche, Volkswagen, Mercedes, Ford, General Motors en Renault en andere fabrikanten investeren miljarden in de ontwikkeling en productie van deze auto’s. Het aantal elektrische auto’s op de weg groeit steeds sneller en daarmee groeit de vraag naar kwalitatieve laadinfrastructuur. Fastned speelt in op deze ontwikkeling en bouwt nu aan de duurzame tankstations van morgen. Mede-oprichter Michiel Langezaal: “Wij zijn de Shell van de toekomst, alleen onze bronnen zijn zon en wind.”

www.fastned.nl