Fastned groeit met 111% in derde kwartaal

Amsterdam, 12 oktober 2017.

Ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2016, zijn de afzet, omzet en het aantal klanten van Fastned in het derde kwartaal van 2017 opnieuw sterk toegenomen. Dit ondanks het feit dat automakers onvoldoende auto’s kunnen leveren om aan de sterk gestegen marktvraag te voldoen:

• Afzet: 245.030 kWh (+113% t.o.v. Q3 2016)
  • Omzet: € 118.024 (+111% t.o.v. Q3 2016)
  • Aantal actieve klanten: 4.786  (+88% t.o.v. Q3 2016)

Highlights:

• EV rijders kunnen nu met vrijwel alle laadpassen laden bij Fastned
  • Er is geïnvesteerd in netaansluitingen in Nederland en Duitsland
  • De teams in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk zijn uitgebreid in voorbereiding op de bouw van stations in beide landen.
  • De Duitse overheid draagt 4,1 miljoen euro bij aan de bouw van 25 Fastned snellaadstations in Duitsland.
  • Fastned heeft de rechtszaak gewonnen over de komst van een shop bij de laadstations. Hierdoor komt een nog betere klantervaring met koffie en toiletten dichterbij. Helaas is de Staat tegen de uitspraak van de rechter in hoger beroep gegaan.

Op dit moment rijden er ongeveer 18.000 volledig elektrische auto’s in Nederland, zo’n 50% meer dan een jaar geleden. Deze toename had veel groter kunnen zijn. Populaire EVs zoals de Hyundai Ioniq en de Opel Ampera-E worden slechts zeer beperkt uitgeleverd waardoor klanten een half jaar tot een jaar moeten wachten. We verwachten dat deze beperkingen de komende maanden zullen afnemen, alsmede dat uitleveringen van nieuwe modellen zoals de Nissan Leaf 2 op gang komen, waardoor de groei verder kan versnellen.

Bekijk hieronder de bijbehorende grafieken.

223734 fastned 5 rgb 377fcc large 1473164712

Voor meer informatie, zie www.fastned.nl. In de presskit zijn meer foto’s en filmpjes beschikbaar.

Fastned bouwt aan een Europees netwerk van snellaadstations waar alle volledig elektrische auto's snel kunnen laden. De stations bevinden zich op A-locaties langs snelwegen en in steden, waar elektrische auto’s in gemiddeld 20 minuten kunnen opladen. Hiermee wil Fastned de elektrische rijder de vrijheid geven om door heel Europa te kunnen rijden. Fastned heeft momenteel 106 snellaadstations operationeel in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast werkt Fastned aan uitbreiding van haar netwerk naar de rest van Europa. Er wordt op dit moment actief gewerkt aan snellaadstations in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk en Fastned bereidt zich voor op het bouwen van de eerste snellaadstations in België, Zwitserland en Frankrijk. Meer informatie: fastnedcharging.com