Omzet Fastned groeit 150%

Bouwer Europees snellaadnetwerk maakt halfjaarcijfers bekend

Amsterdam 31 juli 2018.

Ten opzichte van het eerste halfjaar van 2017, zijn de afzet, omzet en het aantal klanten van Fastned in het eerste halfjaar van 2018 sterk toegenomen:

Omzet: € 467.770 (+150%)

Afzet: 1.05 miljoen kWh (+166%)

Aantal actieve klanten: 9.533 (+140%)

Highlights:

• Met een afzetgroei van 166% groeide Fastned sneller dan het aantal verkochte elektrische auto’s (79% in dezelfde periode).
  • Er werden 11 nieuwe stations geopend in de eerste 6 maanden, in totaal heeft Fastned nu een netwerk van 76 stations operationeel.
  • Daarnaast plaatste Fastned 175 kW snelladers op 13 stations, waarmee elektrische auto’s nog sneller kunnen laden.
  • Eind juni opende Fastned het eerste snellaadstation in Duitsland, aan de A3 nabij Limburg an der Lahn.
  • Fastned won een tender voor het realiseren en exploiteren van twee snellaadstations in Newcastle en Sunderland (Verenigd Koninkrijk).
  • Fastned tekende een overeenkomst met het vastgoedbedrijf van Albert Heijn voor een pilot met snelladers bij drie supermarkten.
  • Fastned implementeerde Autocharge, waarmee geregistreerde klanten gemakkelijk kunnen laden zonder laadpas.
  • Fastned ontving in juli een subsidie van maximaal ruim € 1,4 miljoen van het Benefic-programma ter ondersteuning van de bouw van 40 snellaadstations in Nederland, Vlaanderen en Brussel.
  • Fastned wordt bijgestaan door zakenbank Lincoln International bij het aantrekken van € 30 miljoen nieuw kapitaal via een private placement. Het nieuwe kapitaal is bedoeld voor de bouw van 80 tot 100 nieuwe snellaadstations.

Bekijk hieronder het gehele Fastned H1 2018 verslag, cijfers en bijbehorende grafieken.

Noot: bovenstaande cijfers zijn nog niet gecontroleerd door de accountant. De gecontroleerde jaarcijfers zullen begin 2019 worden gepubliceerd.

286008 fastned station de%20watering hr 9fca86 large 1532010143

>>>>

Voor meer informatie, zie www.fastned.nl. In de presskit zijn meer HR foto’s en filmpjes beschikbaar.

Fastned bouwt aan een Europees netwerk van snellaadstations waar alle elektrische auto's kunnen laden. De stations worden gebouwd op A-locaties langs de snelweg en in steden, waar elektrische auto’s in gemiddeld 20 minuten kunnen opladen. Hiermee wil Fastned de elektrische rijder de vrijheid geven om straks door heel Europa te kunnen rijden. Momenteel heeft Fastned 76 snellaadstations operationeel in Nederland en 1 station in Duitsland. Daarnaast werkt Fastned aan uitbreiding van haar netwerk naar de rest van Europa. Er wordt actief gewerkt aan snellaadstations in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en België. Fastned is genoteerd aan de Nxchange effectenbeurs.

De realisatie van een netwerk van Europees snellaadstations door Fastned speelt in op de snelle ontwikkeling van elektrisch rijden. Fabrikanten investeren miljarden in de ontwikkeling en productie van deze auto’s. Het aantal elektrische auto’s op de weg groeit steeds sneller en daarmee groeit de vraag naar kwalitatieve laadinfrastructuur. Fastned speelt in op deze ontwikkeling en bouwt nu aan de duurzame tankstations van morgen. www.fastned.nl