291781 render fastned fast%20charging%20supermarkets rewe 077bce large 1538992626

Fastned start samenwerking met REWE

Bedrijven beginnen met pilot om bij vier grote supermarkten rondom Frankfurt snellaaddiensten aan te bieden

Amsterdam, 9 oktober 2018. Vandaag kondigt Fastned een samenwerking aan met REWE Region Mitte voor de installatie en exploitatie van snelladers bij hun supermarkten. De samenwerking begint met een pilot op vier REWE Region Mitte supermarkten rond Frankfurt. De intentie is om de samenwerking uit te breiden naar meer locaties.

Het doel van de pilot is om te kijken of er voldoende animo is onder elektrische rijders om tijdens het doen van boodschappen te snelladen. Vanuit het perspectief van REWE is het toevoegen van snellaaddiensten bij haar supermarkten een extra stap richting de beste winkelervaring voor haar klanten. Voor Fastned zijn REWE supermarkten een geweldige toevoeging aan haar groeiende netwerk van snellaadstations. De duurzame missie van beide bedrijven komt tot uitdrukking in het gebruik van hout op zowel het station als in de supermarkt. Daarnaast levert Fastned op al haar stations uitsluitend 100% duurzame energie uit lokale bronnen.

Michiel Langezaal, CEO Fastned: “We zijn enthousiast over deze samenwerking met REWE omdat ze een uitgebreid netwerk van geschikte locaties hebben en duurzaamheid deel is van hun missie. We zijn er van overtuigd dat we een waardevolle dienst kunnen bieden aan de klanten van REWE en dat het aantal snellaadstations kan groeien in de toekomst.”

>>>>

Voor meer informatie, zie www.fastned.nl. In de presskit zijn meer HR foto’s en filmpjes beschikbaar.

Fastned bouwt aan een Europees netwerk van snellaadstations waar alle elektrische auto's kunnen laden. De stations worden gebouwd op A-locaties langs de snelweg en in steden, waar elektrische auto’s in gemiddeld 20 minuten kunnen opladen. Hiermee wil Fastned de elektrische rijder de vrijheid geven om straks door heel Europa te kunnen rijden. Momenteel heeft Fastned 76 snellaadstations operationeel in Nederland en 1 station in Duitsland. Daarnaast werkt Fastned aan uitbreiding van haar netwerk naar de rest van Europa. Er wordt actief gewerkt aan snellaadstations in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en België. Fastned is genoteerd aan de Nxchange effectenbeurs.

De realisatie van een netwerk van Europees snellaadstations door Fastned speelt in op de snelle ontwikkeling van elektrisch rijden. Fabrikanten investeren miljarden in de ontwikkeling en productie van deze auto’s. Het aantal elektrische auto’s op de weg groeit steeds sneller en daarmee groeit de vraag naar kwalitatieve laadinfrastructuur. Fastned speelt in op deze ontwikkeling en bouwt nu aan de duurzame tankstations van morgen. www.fastned.nl