Fastned opent snellaadstation bij Albert Heijn XL in Tilburg

Elektrische rijders kunnen hun auto nu snel opladen tijdens het doen van hun dagelijkse boodschappen

Amsterdam, 6 december 2018. Fastned, dat bouwt aan een Europees netwerk van snellaadstations, opent vandaag een snellaadstation bij de Albert Heijn XL in Tilburg. Dit is het eerste station van Fastned op de parkeerplaats van een supermarkt en onderdeel van een pilot bij 3 winkels van Albert Heijn. Indien de pilot positief verloopt hebben beide partijen afgesproken om samen te werken aan de realisatie van meer stations. Het snellaadstation bij de Albert Heijn XL in Tilburg heeft twee 50kW snelladers, waarmee tot 20 keer sneller dan thuis kan worden geladen. Fastned levert exclusief 100% duurzame elektriciteit.

Het doel van de pilot is om te testen of er behoefte is aan snelladen tijdens het doen van de dagelijkse boodschappen, gemiddeld zo’n 30 minuten. Fastned installeert DC snelladers waarmee elektrische rijders in ongeveer een half uur 150 km aan range kunnen laden. Dit is veel sneller dan de bekende AC laadpalen. De laders van Fastned zijn alleen geschikt voor volledig elektrische auto’s en niet voor plug-in hybrides, die niet over de juiste (DC) stekker beschikken.

Michiel Langezaal, CEO van Fastned: “We zijn erg blij met deze samenwerking en we hopen een waardevolle service aan te kunnen bieden aan klanten van Albert Heijn. De dynamiek van laden bij supermarkten zal waarschijnlijk anders zijn in vergelijking met laden langs de snelweg en op andere stedelijke locaties. Daar kunnen we van leren en ons aanbod verder ontwikkelen.”

297414 fastned%20fast%20charging%20station super%20market%20model albert%20heijn 2 1a4917 original 1544090709

>>>>

Voor meer informatie, zie www.fastned.nl. In de presskit zijn meer HR foto’s en filmpjes beschikbaar.