Fastned opent 100ste snellaadstation

Belangrijke mijlpaal op weg naar een Europees netwerk van duizend snellaadstations

Amsterdam, 13 juni 2019. Fastned, het laadbedrijf dat een Europees netwerk van snellaadstations bouwt waar alle volledig elektrische voertuigen snel hun accu kunnen opladen, opent vandaag gelijktijdig haar 100ste en 101ste snellaadstation in Europa. Het gaat om de stations Molenkamp en Eigenblok aan beide zijden van de A15 tussen Gorinchem en Geldermalsen.

Michiel Langezaal, CEO Fastned: “Dit is goed nieuws voor elektrische rijders en een mooie mijlpaal voor Fastned. In 2013 openden we onze eerste stations langs de Nederlandse snelweg. Zes jaar later hebben we meer dan 100 stations gebouwd in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk op A-locaties langs snelwegen en in steden. We zijn daarnaast ver gevorderd met de ontwikkeling van locaties in België en Zwitserland. Fastned is met dit snellaadnetwerk inmiddels één van de grootste spelers in Europa.”

Fastned is opgericht in 2012 door Michiel Langezaal en Bart Lubbers nadat het bedrijf in een openbare aanbestedingsprocedure die door Rijkswaterstaat werd georganiseerd concessies verwierf voor de realisatie van een groot aantal snellaadstations langs Nederlandse snelwegen.

De missie van Fastned is vrijheid geven aan elektrische rijders en daarmee de transitie naar elektrisch rijden te versnellen. Om dit te realiseren bouwt Fastned een Europees netwerk, met als doel duizend snellaadstations waar alle volledig elektrische voertuigen snel kunnen opladen met 100% duurzame elektriciteit.

Een foto van het station in hoge resolutie kun je hieronder downloaden (door op de foto te klikken). De foto is vrij voor gebruik met de fotocredit: @Fastned.

Voor meer informatie, zie www.fastned.nl. In de presskit zijn meer HR foto’s en filmpjes beschikbaar.

Fastned bouwt aan een Europees netwerk van snellaadstations waar alle volledig elektrische auto's snel kunnen laden. De stations bevinden zich op A-locaties langs snelwegen en in steden, waar elektrische auto’s in 15 minuten tot wel 200 km bereik bijladen. Fastned's missie is vrijheid geven aan de elektrische rijder en de transitie naar duurzame mobiliteit te versnellen. Fastned heeft 114 snellaadstations operationeel in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast werkt Fastned aan uitbreiding van haar netwerk naar de rest van Europa. Er wordt op dit moment actief gewerkt aan snellaadstations in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk en Fastned bereidt zich voor op het bouwen van de eerste snellaadstations in België, Zwitserland en Frankrijk. Fastned is genoteerd aan Euronext Amsterdam. Meer informatie: fastnedcharging.com