Fastned haalt 12 miljoen op voor verdere groei

Amsterdam, 13 december 2019. Fastned, het snellaadbedrijf dat bouwt aan een Europees netwerk van snellaadstations, heeft 12 miljoen opgehaald met de uitgifte van obligaties. Bijna duizend investeerders schreven in op de uitgifte.

Van donderdag 21 november 2019 tot en met donderdag 12 december 2019 konden investeerders inschrijven op de obligaties van Fastned. De obligaties keren 6% rente per jaar uit gedurende de looptijd van 5 jaar. Met deze uitgifte financiert Fastned onder andere de verdere uitbreiding van haar snellaadnetwerk. Dit is nodig gezien de sterke groei van het aantal elektrische auto’s en de daarmee samenhangende vraag naar snelle laadinfrastructuur.

Michiel Langezaal, CEO Fastned: “Het is weer geweldig om te zien dat zoveel mensen investeren in de transitie naar een duurzamere wereld. Met de opbrengst van deze obligatieronde kunnen we de capaciteit van ons netwerk weer verder uitbreiden met meer stations en meer snellere laders. Daarmee kunnen we aan de groeiende vraag naar snelladen blijven voldoen.”

>>>

Klik op de foto hieronder om deze te downloaden. De foto is vrij voor gebruik met de fotocredit: @Fastned.

286994 fastned fast%20charging%20stations de%20watering nl 1ecdae large 1533559220

>>>>

Voor meer informatie, zie www.fastned.nl. In de presskit zijn meer foto’s en filmpjes in hoge resolutie beschikbaar.

Fastned bouwt aan een Europees netwerk van snellaadstations waar alle volledig elektrische auto's snel kunnen laden. De stations bevinden zich op A-locaties langs snelwegen en in steden, waar elektrische auto’s in 15 minuten tot wel 200 km bereik bijladen. Fastned's missie is vrijheid geven aan de elektrische rijder en de transitie naar duurzame mobiliteit te versnellen. Fastned heeft 114 snellaadstations operationeel in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast werkt Fastned aan uitbreiding van haar netwerk naar de rest van Europa. Er wordt op dit moment actief gewerkt aan snellaadstations in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk en Fastned bereidt zich voor op het bouwen van de eerste snellaadstations in België, Zwitserland en Frankrijk. Fastned is genoteerd aan Euronext Amsterdam. Meer informatie: fastnedcharging.com